Vierde zondag van de Advent

Vandaag is de vierde en laatste zondag van de Advent. De vierde kaars wordt aangestoken:

De evangelielezing voor vandaag luidt:

Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Lucas (1,39-45):
In die dagen ging Maria op weg, en spoedde zich het bergland in, naar een stad van Juda.
Ze kwam in het huis van Zakarias, en begroette Elisabet.
Toen Elisabet de groet van Maria vernam, sprong het kind op in haar schoot, en werd Elisabet van den Heiligen Geest vervuld.
Met luider stem hief ze aan: Gij zijt de gezegende onder de vrouwen, en gezegend is de vrucht van uw schoot!
Wat valt mij te beurt, dat de moeder van mijn Heer naar mij toekomt?
Want zie, zodra de klank van uw groet mij in de oren klonk, sprong het kind van vreugde op in mijn schoot.
Zalig zij, die geloofd heeft; want wat haar namens den Heer is gezegd, zal worden vervuld.

En vanavond is het meteen ook al Kerstavond!

Geef een reactie

