Tweede zondag van de Advent

Vandaag is de tweede zondag van de Advent. De tweede kaars wordt aangestoken:

Hier de evangelielezing zoals die voor vandaag staat voorgeschreven:

Heilig Evangelie van Jezus Christus volgens Marcus 1,1-8:

Aanvang der blijde boodschap van Jesus Christus, den Zoon van God:
zoals geschreven staat bij den profeet Isaias: Zie, Ik zend mijn gezant voor U uit, Om voor U de weg te bereiden.
De stem van een roepende in de woestijn: Bereidt de weg des Heren, Maakt recht zijn paden.
Johannes de Doper trad op in de woestijn, en preekte een doopsel van boetvaardigheid tot vergiffenis der zonden.
En het hele land van Judea en allen uit Jerusalem liepen naar hem uit, en lieten zich door hem dopen in de rivier de Jordaan, terwijl ze hun zonden beleden.
Johannes droeg een kemelharen mantel, en een leren heupkleed om zijn lenden; hij at sprinkhanen en wilde honing. En hij preekte aldus:
Na mij komt er Een, die machtiger is dan ik; ik ben niet waardig, om mij voor Hem neer te bukken, en zijn schoenriem los te maken.
Ik heb u met water gedoopt, maar Hij zal u dopen met den Heiligen Geest.

(De dagelijkse evangelielezingen zijn o.a. te vinden op www.dagelijksevangelie.org)

6 thoughts on “Tweede zondag van de Advent

  1. Ik zag dat je langs was geweest op m’n log, ook aan jou een goede Advent toegewenst!

    Het is weleens lastig, vind ik, om tijd en rust te vinden voor gebed of overweging in deze drukke decembermaand. Zoveel dingen te doen, terwijl deze tijd in de eerste plaats voor bezinning en voor de Heer is bedoeld…. Je herkent het denk ik wel. Toch is het een bijzondere tijd, die hopelijk ook blijdschap geeft….! Groet, Chiara 😉

  2. Dank je!

    Ja, ik herken dat heel goed 😉 Maar ik denk dat als we (veel) tijd aan elkaar besteden, we de Heer daar vast ook een plezier mee doen 😉

  3. Als jij mij toestemming geeft zou ik gaarne een link naar jouw web-log willen plaatsen op mijn web-log. Dit omdat jouw web-log dermate veel met geloven te maken heeft dat dit zeer relevant is voor de bezoekers van mijn web-log.

Geef een reactie

